poniedziałek, 25 stycznia 2016

promocja tomiku "Flamingi"_Kraczkowska Bożena

Promocja tomiku "Flamingi" (wyd. ElSet Elżbieta Skóra) odbyła się 15 stycznia 2016 r. w Galerii Stary Ratusz WBP w Olsztynie.
Zebraliśmy się ok. 17.00. Przybyły media, które mają patronat nad "Flamingami" - Gazeta Olsztyńska, TVP3 Olsztyn i Radio Olsztyn. Przybyli znajomi, przyjaciele, najbliżsi... Były oczywiście Bożeny z Paczki Bożen. Piszę oczywiście, bo Bożenki zawsze ze mną są w ważnych (miłych i trudnych) chwilach.
Wieczór otworzył dyrektor Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie - Andrzej Marcinkiewicz. Przybyły także: Małgorzata Chomicz autorka grafik, które znalazły się w tomiku, Małgorzata Grażyna Kurmin i Marta Andrzejczyk, które czytały wiersze, Vincento - rodowity Włoch, który przeczytał wiersz "W L'Aquila płaczą mężczyźni".
W tomiku znalazło się trzynaście wierszy w wersji włoskiej. Tłumaczeń dokonała Mirosława Pieńkos.
Spotkanie prowadził mój przyjaciel i kolega redakcyjny - Michał Krawiel, pisarz, dziennikarz.
Ten wieczór był dla mnie wyjątkowy i ze względu na "Flamingi" i ze względu na moje 54 urodziny.
Po części, nazwijmy ją oficjalnej, nastąpiła część urodzinowa właśnie. Bożenki wniosły "rakietowy" tort malachitowy. Sylwia Sklinsmont dwa tygodnie pracowała nad wynalezieniem receptury malachitowego koloru kremu na torcie. Za to wielkie jej dzięki, bo tort był malachitowy i pyszny :)
Ja też się przygotowałam i zaśpiewałam z Romami z zespołu Hitano piosenkę "Zanim spadnie śnieg, zanim cię zaponę..." Tremę miałam okropną, ale starałam się ze wszystkich sił. Akompaniowali mi założyciel zespołu Hitano - Adam Fedorowicz (skrzypce) i Bartek Fedorowicz (gitara), wokalizę zrobiła Marta Andrzejczyk.
Trudno opisać to, co się działo, ale musiało być nieźle skoro uruchomiona została procedura przeciwpożarowa i na ratunek Galerii i nam ruszyły dwie jednostki straży pożarnej :) Przepraszam Strażaków za to poderwanie.
Teraz podziękowania:
Dziękuje Ani Hac (koordynator projektu) za pomoc w organizacji, profesjonalne dopięcie szczegółów wieczoru.
Natalii Mularonek za muzyczny prezent. Natalia zaśpiewała dla mnie dwie piosenki Adele.
Koleżankom i kolegom z Grupy WM Gazeta Olsztyńska, za mocne wsparcie i Złotą Płytę.
Kindze Janaszek, Marioli Karpowicz, Natalii Wiśniewskiej - za piękne zdjęcia.
Gosi Grodzkiej za wiersz, a Kasi Bobryckiej za jego odczytanie.
Adzie Popowicz za skrojenie mi tuniki, co bym do ludzi była podobna.
Wielki ukłon patronom medialnym:
☛ Gazeta Olsztyńska
☛ Polskie Radio Olsztyn
☛ TVP3 TVP Olsztyn
☛ MoznaPrzeczytac.pl

Fot. Mariola Karpowicz;
Fot. Marzena Wiśniewska

dziękuję wszystkim, którzy tego wieczoru ze mną byli

spotkanie prowadził Michał Krawiel

malachit, Flamingi i ja by Teresa Kosman

gadam, gadam, gadam...

paznokcie jak zawsze - pomalowane albo nie...

wiersze czytała (od lewej) Małgorzata Grażyna Kurmin i Marta Andrzejczyk

Marta Andrzejczyk

premierowe wykonanie piosenki "Zanim spadnie śnieg, zanim cię zapomnę...", przyjacielski skład zespołu romskiego Hitano, od lewej Adam Fedorowicz (skrzypce), Bartek Fedorowicz (gitara), ja - śpiew

zanim spadnie śnieg, zanim cię zapomnę...

słowo dla telewizji TVP3 Olsztyn

część nieoficjalna - malachitowy tort odrzutowy od Bożenek

Boberek czyta wiersz od Gosi

Natalia Mularonek śpiewa Adele

Malachitowy Las od Paczki Bożen

Flamingi od Marioli Żylińskiej-Jastadt

obraz od Vanessy Kurmin

grafika-mój portret od Małgorzaty Chomicz

Złota Płyta od Grupy WM Gazeta Olsztyńska

z malarką Teresą Kosman

z Małgosią Chomicz

dziękuję :)


dodawanie komentarzy WŁĄCZONE



2 komentarze:

Anonimowy pisze...

PANI BOZENKO JEST PANI WSPANIAŁA

Włóczęgostwo fotograficzne pisze...

Summertime pisze...
Dziękuję, że byłam... dziękuję, że jesteś... dziękuję :)