sobota, 17 sierpnia 2013

"Rozmowa" ze Sławomirem Mrożkiem

w czwartek rano (15 sierpnia) odszedł Sławomir Mrożek... i od razu przypomniało mi się jego stwierdzenie:
- Jutro to dziś, tyle że jutro.
I przypomniało mi się też, że nigdy z tym jego stwierdzeniem nie zgadzałam się i zawsze pod nosem burczałam:
- Nie, nie, nieprawda. Jutro to wczoraj, tyle że do wieczora.

Więc kiedy w czwartek koło południa, dowiedziałam się, że Sławomir Mrożek nie żyje, od razu przypomniała mi się ta nasza odwieczna "rozmowa myśli".
Do rozmowy zaprosiłam aktorkę, panią Krystynę Jandę. Pani Krystyna zaproszenie przyjęła i tak oto powstała nasza "Rozmowa".

17 sierpnia 2013 r.
czwartek, Nicea, Warszawa, Olsztyn

rozmawiają:
Sławomir Mrożek, dramatopisarz, prozaik (S.M.)
Krystyna Janda, aktorka, reżyser, prozaik (K.J.)
Bożena Kraczkowska - ja (B.K.)

S.M.: - Jutro to dziś, tyle że jutro.
B.K.: - O nie, nie! Jutro to wczoraj, tyle że do wieczora.
K.J.: - Pesymizm to brzmi dumnie i nowocześnie...


wpisujcie w komentarzach swoje zdanie. Niech nasza "Rozmowa" trwa, bo śmierć niczego nie kończy!
zapraszam!

12 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Jutro kończy dzisiaj
Pozdrawiam Bożenko Zygi (zawsze miałaś pomysły podziwiam

Anonimowy pisze...

DZIĘKUJĘ ZA ZAPROSZEIE DZISIAJ ODEBRAŁAM I OD RAZU PRZYBIEGŁAM DO TWOJEGO LASU BOZENIU MOJE ZDANIE JEST TAKIE - DZIŚ JEST WAŻNIEJSZE OD WCZORAJ AGA

Anonimowy pisze...

Rozmawiać z Mrożkiem i Jandą? Nie mam odwagi. Pozdrawiam jednak wszystkich uczestników tej myślowej biesiady, ciekawy pomysł. HJ

Anonimowy pisze...

Jutro możemy już nie mieć tego co mamy dziś. E.I.

Kecaj pisze...

Nie zastanawiam się nad jutrem bo mam dzisiaj. (Jacuś)

Anonimowy pisze...

Jutro to dziś tyle że jutro? Ważny jest też kontekst ale rzeczywiście trudno się z tym zdaniem zgodzić. Bo to by znaczyło że dla pana Mrożka i dziś i jutro jest dokładnie takie samo. Czyli że pisarz wiódł okropnie nudne życie. Pozdrawiam Pani Bożenko Irena

zamornik pisze...

a ja osobiście wolę dziś przeżywać teraz, a nad jutrem zastanawiać się dopiero od rana- może będzie piękniejsze od dziś?- buziaki

Anonimowy pisze...

Popieram zdanie pana zamornika lepiej bym nie napisała Olga

Anonimowy pisze...

Dziś, to dziś. I dobrze przeżyte dziś, sprawi, że jutro będzie lepsze, a i myśl o dniu wczorajszym nie będzie niepokoiła niepotrzebnie...

...Yarek....

Kecaj pisze...

Yarku - tyle, że ten dzień wczorajszy ukształtował nas na dzień dzisiejszy, czasem trzeba go wspomnieć, choćby nie wiem jak był ciężki, docenić.

Jacuś

Anonimowy pisze...

Bożeniu pozdrawiam poetko pisarko czekam na twoje opowiadania mają taki magiczny klimat Czarodziej

zamornik pisze...

hmmm po raz pierwszy jestem panem, ale serdecznie pozdrawiam:)