piątek, 28 października 2011

nie zgadzam się na takiego człowieka

"I powiedziało mi słońce - nie zgadzasz się na takiego człowieka"

fot. John Fischer

Skończyłam dwa duże projekty fotograficzne i zaczęłam dla nich szukać miejsc wystawienniczych. Tu zajrzałam, tam zajrzałam... Rozmawiałam z ludźmi. I kilka razy, w czasie takich rozmów padło pytanie:
- Po co to robisz? Nic z tego nie masz, a tylko pieniądze wydajesz.
I pomyślałam, że coś w tym jest. Że albo ja jestem krzywa albo ze światem jest coś nie tak. I pomyślałam jeszcze, że jeśli nie odpowiem sobie na to pytanie, nie będę mogła dalej pracować. Bo to jest pytanie o sens! Poszłam więc na skraj lasu. Akurat wschodziło słońce.
- Słońce, hej słońce?! - zawołałam do słońca. - Po co ja to wszystko robię?
- Wiesz... - mruknęło słońce wychylając się zza trawy. - Niektórzy ludzie tak się zbydlili, no już tak się zeszmacili i zrobili to tak dobrze, że bydło i szmaty są przy nich nadzwyczaj potrzebnymi tworami. A ty nie zgadasz się na takiego człowieka...
- Nie zgadzam się na takiego człowieka?
- Właśnie tak - nie zgadzasz się na takiego człowieka.
Weszłam do lasu.
- Nie zgadzam się na takiego człowieka... - wyszeptałam. - Oczywiście, że się nie zgadzam! Aaa.... choćby i nawet dzieło moje małym było - będę pisać i fotografować.
Odwróciłam się i jeszcze raz spojrzałam w słońce.
- Dzięki! - zawołałam, ale słońce tylko wzeszło.


fot. kr

12 komentarzy:

Anna pisze...

Jak ja się cieszę, że jesteś... jak ja lubię czytać Ciebie i tam i tu w malachitowym... :)
A jestem codziennie :)
P.S. A tam mi powiedziano "Komentarz zdublowany czy zduplikowany i nie dodało, mimo, iż komentarzy niet....

Anna pisze...

To byłam ja - Enya :)

autorka pisze...

Aniu dzięki :) bo w tamtym lesie system łapie komentarze i trzyma, aż ja przyjedę i je opublikuję. I już opublikowałam :))

Anonimowy pisze...

Wspaniałe! Uśmiałem sie i wzruszyłem. Umiesz pisać Ar

Anonimowy pisze...

Mruczące słońce :P a zdjęcie Janis extra - całuski Bartek

Anonimowy pisze...

o biedronce Bożeniu napisz ciekawa jestem jak to zrobisz

Anonimowy pisze...

Aldona
A moim zdaniem gadające słońce jest superextra :P

Anonimowy pisze...

Twoje słońce, Twój las. Dziel się ich pięknem z nami. Każda zatrzymana chwila na fotografiach to największy skarb. I niech tych skarbów będzie jak najwięcej.
A pieniądze? Inni wydają je na dalekie podróże a ty takie podróże sama nam fundujesz. Może to nie dalekie wypady ale jakie cuda możemy zobaczyć dzięki Tobie.Czekam na zdjęcia, na piękne Twoje zdjęcia. Pozdrawiam Igrażka

autorka pisze...

Ar - podpuszczasz mnie? :)))
Bartek - znalazłam to zdjęcie Janis całkiem znienacka,jest super to fakt
Anonimie - o biedronce wczoraj napisałam i może jutro to zaśpiewam :)
Igrażko - fajnie że wpadłaś do lasu :) a ja lubię Twoje zdjęcia, te nadrzeczne są przepiękne :)
Wszystkim pozdro z lasu! Zaczynam sobotę, będę prać, gotować, depilować, podlewać fiołki. Uwielbiam podlewać fiołki, uwielbiam sobotę :))

zamornik pisze...

Oj oj ale się koleżanka rozwinęła na sobotę:) brawka brawka z tym gadającym słonkiem tylko ja to można wstać, żeby zobaczyć jak się budzi????dla mnie to graniczy z wycieczką na Marsa-niestety

autorka pisze...

zamorniku - właśnie wstałam, a jest 4.45 no już tak mam. Poza tym o tej porze mam najlepsze myśli potem to już tylko pomidorowa i kotlety :))) - pozdrówki

zamornik pisze...

hmm może to się jakoś leczy??? bo ja godz. wcześniej to poszłam spać :)