sobota, 25 lutego 2023

dr Jerzy Sikorski, człowiek, który odnalazł grób Mikołaja Kopernika

W miniony czwartek, 23 lutego 2023 r. miałam ogromną przyjemność poprowadzenia w Galerii Jednej Sylwetki WBP rozmowy z dr. Jerzy Sikorski, badaczem, historykiem, autorem prac naukowych, książek, ekspertem życia i twórczości Mikołaja Kopernika. 

To właśnie dzięki badaniom dr Sikorskiego został odnaleziony grób wielkiego astronoma. Na spotkaniu w Czytelni Czasopism WBP dr Sikorski przedstawił niepublikowane dotąd zdjęcia kompletnego szkieletu Kopernika oraz jego prawdopodobny wizerunek. 

Zdradził także słuchaczom, że Mikołaj Kopernik przebywał w Wilnie i zamierza to naukowo udowodnić. Szykuje się więc kolejna sensacja, albowiem historycy (jak dotąd) nie odnotowali takiego zdarzenia.  

Spotkanie było emocjonujące, goście siedzący na widowni zadawali mnóstwo pytań, niestety, spotkania w GJS mają ograniczone ramy czasowe i musiałam spotkanie zakończyć. Gdyby nie to, gadalibyśmy pewnie jeszcze ze dwie godziny i może dowiedzielibyśmy się w końcu, czy Anna Schilling zawróciła w głowie Mikołajowi :)

Póki co odsyłam do książki Jerzego Sikorskiego - Prywatne życie Mikołaja Kopernika. 

A już 13 marca, w same moje imieniny, gościem w GJS będę ja 😂 To pomysł Irenki Telesz-Burczyk, która zaproponowała, że sama spotkanie poprowadzi. To ci dopiero prezent!!! Nie mogę się doczekać. Myślę, że będzie to super podsumowanie mojego dorobku. Zapraszam 13 marca 2023 r. do Starego Ratusza w Olsztynie, godz. 17.00.  

I kilka zdjęć na pamiątkę.


dr Jerzy Sikorski w WBP, 23 lutego 2023 r. 


szkielet Mikołaja Kopernika i odtworzona na podstawie czaszki jego twarz





zdjęcia z telefonu i jakoś mało co widać, ale zapewniam, 
że to my - Jerzy Sikorksi i Bożena Kraczkowska :) 






Brak komentarzy: