poniedziałek, 7 sierpnia 2023

Marek Barański w Galerii Jednej Sylwetki

 To było 3 lipca :) w Galerii Jednej Sylwetki gościłam poetę Marka Barańskiego. Marka poznałam, kiedy studiowałam dziennikarstwo na UWM. Marek był... wykładowcą. Jego wiersz, jako pierwszy!!! został wydany w serii WBP - Triliguis w roku 2013. Wówczas nawet nie śniłam, że mój wiersz będzie numer 7.

Do Galerii na spotkanie z Markiem przyszło wielu poetów, pisarzy m.in. Włodzimierz Kowalewski, którego powieść Excentrycy doczekała się ekranizacji.

Była też z nami wspaniała aktorka Teatru Jaracza w Olsztynie - Irena Telesz-Burczyk. 

Tematów było mnóstwo - poezja, reportaż, fotografia, Marek przyniósł kilka ważnych dla niego przedmiotów, przedmiotów, które mu towarzyszyły i pomagały w życiu i pracy twórczej. 

Jak sam powiedział - "to, że dzisiaj ty prowadzisz rozmowę ze mną jest dowodem na to, że moja praca edukacyjna nie poszła na marne. Dziennikarzem jest się do końca życia" ;) 

W kolejnych odsłonach GJS rozmawiać będę: jeszcze w sierpniu z Iwoną Liżewską, historykiem sztuki, a we wrześniu z dyrektorem Teatru Jaracza w Olsztynie - Andrzejem Fabisiakiem. 

A teraz kilka zdjęć ze spotkania z Markiem Barańskim (3 lipca 2023 r., GJS, Stary Ratusz WBP)

na spotkanie przybyła Irena Telesz-Burczyk, 

z prawej: Marek Barański

Marek Barański uczy mnie sztuki filmowania kamerą na sprężynę 




3 lipca 2023 r., GJS, Stary Ratusz WBP w Olsztynie

Brak komentarzy: