niedziela, 4 listopada 2012

ptasi leksykon

leksykon ptasi

Kos ma piękny głos
pliszka – rozhuśtana łyżka
kruk – czarny mruk
wrona – wielce uczona
sowa – myśli bez słowa
kukułka – podrzuca ziółka
dzięcioł to niezły kręcioł
orzeł – ten dużo może
sęp – zwiedzacz wnętrz
żuraw to prawie paw
paw – patrzy w staw
struś – wielki któś
wróbel – kocha kubeł
sroka – wrzaskliwa niecnota
kawka – dymu zabawka
czapla – ta to się tapla
kanarek – sławny śpiewarek
mewa – wrzeszczy z nieba
kura – pazurem szura
kaczka – herbu klapaczka
bocian – herbu klekoczan
jaskółka – naścienna pszczółka
i w końcu szybki jerz, bo chciałby też


jeszcze bym napisała o lisie, ale nie chce mi się,
a skoro już tu jestem napiszę o reszce:
reszka – z orłem mieszka

pozdrawiam :)


4 komentarze:

zamornik pisze...

o rany! aleś tych ptaszków nazbierała i zrymowała:) pozdrówka serdeczne

autorka pisze...

jeszcze bym napisała o lisie, ale nie chce mi się! :)

Anonimowy pisze...

Napisz Bożenko o lisie. Napisz proszę tak zabawnie piszesz :P
Poszłam za Twoim przykładem i też podłączyłam sobie Tubę Maryli dzięki i pozdrawiam serdecznie Aga

Anonimowy pisze...

Dziękuję :D