wtorek, 17 stycznia 2017

Benefis Kraczkosi i Niech da się żyć, czyli Robert Zienkiewicz w Quźni

zanim ogarnę zdjęcia i filmy, i zrobię relację z Benefisu, zamieszczę piosenkę w wyk. Roberta Zienkiewicza.

Kanwą pieśni jest "Niech żyje bal" Agnieszki Osieckiej i Seweryna Krajewskiego, natomiast wersja Roberta nosi tytuł "Niech żyć się da" i jest oczywistym nawiązaniem do mojego tomiku "Da się żyć" :)
zresztą cały tekst naszpikowany jest podtekstami i opisami wprost sytuacji z pracy w Gazecie Olsztyńskiej i z mojej twórczości. Pojawia się więc Hipcio i Furtki trzy, jest moja idolka Janis, którą pewna dziennikarka przedstawiła jako Żenis Żoplę. Jest Dziewczyna z granatem i słynne już falmingi, czyli przekrętka flamingów, której to przekrętki dokonałam w jakimś tekście redakcyjnym, stąd zapytanie "gdzie była korekta?" haha. Pojawia się oczywiście Turystyka, czyli strony w gazecie poświęcone turystyce, które to strony ja prowadziłam i czasem o nich zapominałam, a wychodziły w piątki, więc w czwartki były w produkcji.
No i jest "Tracka znienacka", czyli siedziba Gazety Olsztyńskiej, miejsce, które stale mnie czymś zaskakuje znienacka właśnie i co opisuje na swoim fejsbukowym profilu.
Pojawia się Purpurowe Gniazdo i w końcu moja druga idolka - Maryla Rodowicz - zamykająca całość w klamrze muzyki swojego "Niech żyje bal".
Robercie - pięknie, inteligentnie i z humorem napisałeś - serdecznie dziękuję.

A tak wyglądało wykonanie pieśni w olsztyńskim klubie Quźnia Muzycznych Klimatów, gdzie poszliśmy po części oficjalnej Benefisu i bawiliśmy się do późnej nocy. Film by Anita Zienkiewicz.



"Niech żyć się da"
słowa, wykonanie: Robert Zienkiewicz
muzyka: Seweryn Krajewski
/przeróbka piosenki "Niech żyje bal"/

Życie, Bożeno, jest dla tych, co wiedzą
Z kim tańczyć, z kim palić, z kim pić...
Maki i ptaki, tu sezon, skąd pieniądz?
I Hipcio, i furtki, i trzy

Pal, to najdłuższy papieros na przerwie
Jak Żenis Żoplę, ciągle pal
Zanim dziewczyna z granatem zapewni,
Że żyć, żyć się da

Klękajcie narody, ja wchodzę na schody
Kariera, brzmi dobrze to tak
Człowiek jest mały a piesek dorodny
Bo żyć się da, żyć się, żyć da

Bluesy, jak bluesy, wciąż dwunastotakty
Nie ważne, ta strona czy ta
Pisz, graj i śpiewaj, i zbieraj oklaski
I żyj, żyć się da!

Niech żyć się da!
Bo do życia to trzeba mieć talent!
Niech żyć się da!
Bo te bluesy to żal jest nad żale!
W dodatkach szał!
Ciągle piszą i ciągle otwarte!
Sto zapisz szpalt!
W „Turystyce”, bo przecież dziś czwartek!

Foto-estetka i tracka poetka
Znienacka otwiera się nam
Ciągnie ją falming (gdzie była korekta?)
I rusza, bo da się, żyć da

Szpila Maryla, ta polska Madonna
W purpurze do gniazda co dnia
Nośmy więc teczki apatii jak Jonasz,
Bo raz żyć się da!

Niech żyć się da!
Bo do życia to trzeba mieć talent!
Niech żyć się da!
Bo te bluesy to żal jest nad żale!
W dodatkach szał!
Ciągle piszą i ciągle otwarte!
Sto zapisz szpalt!
W „Turystyce”, bo przecież dziś czwartek!
Olsztyn, 3-6.01.2017

a oto jaka atmosfera panowała tego wieczoru w Quźni oraz inne pieśni zarejestrowane przez Anitę Zienkiewicz


Whisky zespołu Dżem


Anna Maria zespołu Czerwone Gitary


Poeci nie zjawiają się przypadkiem Edyty Geppert

wszystkim obecnym dziękuję za cudowną zabawę :)