środa, 22 czerwca 2022

Święto Muzyki w Olsztynie

Olsztyn jest jedynym miastem w Polsce, które oficjalnie przyłączyło się do obchodów Międzynarodowego Dnia Muzyki, dzięki staraniom Federacji FOSa. Impreza odbywa się w ponad 100 krajach i ponad 330 miastach, na 5 kontynentach. W tym roku współorganizatorem święta była m.in. Wojewódzka Biblioteka w Olsztynie i z ramienia tejże biblioteki także ja zostałam zaproszona do udziału w tej rozedrganej rozegranej imprezie. 

Pomyślałam, ze skoro w bibliotece odbywają lekcje języka polskiego dla uchodźców wojennych z Ukrainy warto ich zaangażować :) odbyłyśmy kilka prób i wczoraj, w kościele  Parafii Ewangelicko-Augsburskiej zaśpiewałyśmy dumkę ukraińską "Czom ty ne pryjszoł" oraz Modlitwę za Ukrainę. Dziewczęta pięknie zaśpiewały, brawo, choć miały tremę, bo to był ich pierwszy taki występ i udział w imprezie międzynarodowej. 


Modlitwa za Ukrainę 

Do drugiej części zaprosiłam Roberta Zienkiewicza z gitarą. Z jego akompaniamentem zaśpiewałam polską wersję Let It Be (tłumaczenie Robert Zienkiewicz), a na koniec poleciał Blues na drugą stronę. 

Wszystko pięknie się udało

I kilka pamiątkowych zdjęć z naszych występów 

grupa dziewcząt w Ukrainy w dumce Czom ty ne pryjszoł
zespół wokalny tworzą uchodźczynie wojenne z Ukrainy, 
które uczą się języka polskiego w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Olsztynie  



Let It Be - na gitarze gra Robert Zienkiewicz, ja śpiewam

21 czerwca kościół Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Olsztynie





    

Brak komentarzy: