czwartek, 14 lipca 2022

Czubek w DKK

 Kilka słów o lipcowym Dyskusyjnym Klubie Książki w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej, ponieważ było m.in. o Czubku.

Bardzo byłam ciekawa, jak książkę i zawarte w niej opowiadania odbiorą osoby nieznające ani mnie, ani mojej twórczości, czyli obiektywne :)

Było bardzo emocjonująco. Jako moderatorka i autorka tylko słuchałam i czasami wyjaśniałam. Fantastyczne było to, co ludzie z tych opowieści wybierają dla siebie, z czym się utożsamiają, a co odrzucają. Opowiadanie Czubek wzbudził najwięcej kontrowersji. Klubowicze między sobą ścierali się na argumenty. Dyskusja była bardzo merytoryczna. Jedna pani powiedziała, że Czubek jest jej najbliższą opowieścią, bo czytała go podczas pobytu w "psychiatryku", po załamaniu. Tak to sama ujęła. I Czubek bardzo jej pomógł. "Wyszłam do rzeczywistości zupełnie innym człowiekiem". Po jej słowach zrobiło się tak cicho, tak bardzo cicho...

Ktoś inny powiedział, że czasami musi nas potrącić tramwaj, żebyśmy się ocknęli i dla niego Czubek jest takim tramwajem. 

To była dla mnie wielka rzecz.

A ponieważ do klubu należy m.in. Antoni Janowski vel Tolo Szaleńczyk, na zakończenie zaśpiewałam jego wiersz "Szafirowe łzy". Wszystkim spodobało się wprowadzenie do dyskusji elementu poezji śpiewanej :) zatem za miesiąc znowu coś zaśpiewam. 

A za kilka dni dam relację ze spotkania z Wacławem Radziwinowiczem, ekspertem od spraw rosyjskich, z którym rozmawiałam 11 lipca w ramach Galerii Jednej Sylwetki. Też było gorąco, bo rozmawialiśmy o Rosji i Ukrainie. 

A w sierpniu w Galerii będzie pani Irena Telesz-Burczyk, aktorka teatru im. Jaracza w Olsztynie. Już jesteśmy posłowie. Tak że tak :) 

i kilka zdjęć ze spotkania 7 lipca 2022 r., Czytelnia Książek WBP w Olsztynie 




Spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki, 7 lipca 2022 r., Czytelnia Książek WBP w Olsztynie 

Brak komentarzy: