środa, 15 marca 2023

Galeria Jednej Sylwetki WBP Bożena Kraczkowska & Irena Telesz-Burczyk

To dopiero były imieniny! 

O szczęściu można pisać dużo, o jego braku jeszcze więcej. Jedno jest pewne - ja mam szczęście do ludzi 😊

Od chwili zatrudnienia się w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej, pewnie z racji tego, że jestem dziennikarką, przypadło mi w udziale prowadzenie m.in. Galerii Jednej Sylwetki. Formuła jest prosta - zapraszam na wywiady osoby, których praca twórcza ma wpływ na rozwój kultury w regionie. 

Moje zaskoczenie i radość były więc ogromne, gdy to ja otrzymałam zaproszenie, aby zasiąść w fotelu  gościa. I było jeszcze ogromniejsze, gdy zaproszenie wystosowała Irena Telesz-Burczyk, znakomita aktorka Teatru Jaracza w Olsztynie, laureatka polskiego teatralnego Oskara, czyli Grand Prix XV Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Boska Komedia” w Krakowie (2023), Honorowa Obywatelka Olsztyna.

Data spotkania była kilka razy przekładana ze względu na przygotowania premiery sztuki Christophera Hamptona „Niemieckie życie”, w którym Irenka, z wielkim powodzeniem, wciela się w rolę Brunhilde Pomsel, osobistej sekretarki ministra propagandy Rzeszy, Josefa Goebbelsa. Ale w końcu udało się wyznaczyć termin i padło na 13 marca, poniedziałek, bo w poniedziałki teatr nie pracuje 😃 

I tak 13 marca 2023 r. w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Olsztynie, w Starym Ratuszu, Irena Telesz-Burczyk przeprowadziła ze mną wywiad. Obie miałyśmy lekką tremą, bo jak zaznaczyła aktorka - takiej roli jeszcze nie grała. Zatem śmiało można napisać, że  było to wydarzenie bez precedensu 😊

Ale wszystko wyszło pięknie - był humor, luz, trochę zadumy. Irenka przeczytała kilka moich wierszy, ja zaśpiewałam kilka ballad. W tle towarzyszyły nam zdjęcia moich ukochanych maków i oczywiście kultowa fotografia Janis Joplin autorstwa Boba Seidemanna.  

Na pamiątkę kilka zdjęć z tego wydarzenia

Tym razem GJS poprowadziła Irena Telesz-Burczyk (z prawej)

Irena Telesz-Burczyk

zaśpiewałam kilka ballad 



na zdjęciu przyjaciele, grupa wsparcia z Dyskusyjnego Klubu Książki  
23 marca 2023 r. - Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Galeria Jednej Sylwetki z Bożeną Kraczkowską
prowadzenie - Irena Telesz-Burczyk


Brak komentarzy: