piątek, 4 października 2013

drinki stawia Janis Joplin!

gdyby żyła, miałaby 70 lat

JANIS Lyn JOPLIN

miała odwagę być inna, miała odwagę być wolna, miała odwagę żyć!
Jest jedną z dwóch moich muzycznych przewodniczek od kiedy skończyłam 15 lat.

W listopadzie wyjdzie moja książka dla dzieciaków "Purpurowe Gniazdo". Każdy z nas jest Purpurowym Gniazdem, ale to JANIS jest jego pierwowzorem. Książkę oczywiście polecam, bo nie jest tylko dla dzieci.
Janis odeszła 4 października 1970 r.

załączam moją ulubioną piosenkę - Little Girl Blue



i wolne tłumaczenie:

Usiądź i policz swoje paluszki
Co jeszcze możesz zrobić?
Och, wiem jak się czujesz.
Wiem, że czujesz i że znikasz...
Usiądź i policz, policz swoje paluszki moja nieszczęśliwa, mała, smutna dziewczynko...

Usiądź i policz te krople deszczu.
Poczuj ich spadanie i że są wokół ciebie.
Kochanie, czy nie wiesz, że już czas?
Już czas, by ci ktoś powiedział,
że wszystko, na co kiedykolwiek mogłaś liczyć,
że wszystko na czym mogłaś się wesprzeć
jest jak te krople deszczu.
Spadają na ciebie i są wokół ciebie.
Wiem, że jesteś nieszczęśliwa...

Usiądź i policz swoje paluszki.
Nie wiem, co jeszcze możesz zrobić?
Ale wiem, jak się czujesz i wiem, że nie widzisz sensu tej drogi.
Kochanie, usiądź tu, na dole.
Chcę, żebyś liczyła swoje paluszki moja nieszczęśliwa, moja pechowa,
moja mała, smutna dziewczynko.

Wiem, że jesteś nieszczęśliwa.
Wiem kochanie, wiem jak się czujesz...

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Bożeniu to cudne że przypominaszo Janis odkąd pamiętam zawsze ją lansowałaś całuśki Art

Anonimowy pisze...

TA PIOSENKA JEST PIĘKNA NIE ZNAŁEM JEJ

Anonimowy pisze...

Bożenko twój Malachitowy las jest na 3 miejscu w radiu rdn gratuluje i tak trzymaj Bis

Anonimowy pisze...

Przyjemne tłumaczenie pozdrawiam z północy Polarny