czwartek, 6 listopada 2014

"Lajkowanie w lesie" w konkursie im. M. Zientary-Malewskiej

24 października 2014 r. odbył się XXVII Powiatowy Konkurs Poezji Warmińskiem im. Marii Zientary-Malewskiej w Brąswałdzie.
Konkurs jest organizowany od 27 lat w Brąswałdzie, rodzinnej wsi pani Marii Zientary-Malewskiej przez Stowarzyszenie Pojezierze( wcześniej) teraz Fundację Prymus z Bukwałdu.
Coroczna impreza rozpoczyna się od złożenia kwiatów pod pomnikiem poetki, następnie zaproszeni goście mówią o tym, co nowego wydarzyło się w świecie sztuki i kultury gm. Dywity.
Konkurs ma statut powiatowego i do niedawna recytowano tylko poezję pani Marii. Z biegiem lat , za namową organizatorów konkurs został rozszerzony o poetów warmińskich.

Tegoroczny konkurs w kategorii gimnazjów wygrał m.in. Dawid Szóstek, uczeń przygotowany przez panią Iwonę Szymańską.

“Lajkowanie w lesie”

Takie zaś pytanie mam:
co tam słychać? No... co tam?
“W porzo!”, “na ra!”, “goł na kawkę?”
Mowa polska wpadła w czkawkę
i tak czka, że “pozdro”, “na ra”,
"bardzo" zmienia się w koszmara.
Zamiast "bardzo" – "strasznie" mówi.
Strasznie kocha, strasznie lubi...
Straszenie bardzo straszy nas...
Jeszcze zaś pytanie masz?

Jak masz “lajki” jesteś misio,
takich lajków trza mieć z tysiąc,
żeby stać się “popular”.
Nie masz lajków, toś nie “star”.

Nie masz lajków, nie blogujesz,
to cię nie ma, to nie czujesz!
Nie istniejesz w wirtualu,
gdy cię nie ma na portalu.

Znowu zaś pytanie mam:
Co u ciebie? No... co tam?

Co tam u mnie?
Mieszkam w lesie,
stroję się lub chodzę w dresie.
Bardzo lubię ten mój las,
Dobrze w lesie spędzam czas.

Świat w nim piękny.
Rzeczywisty.
Nie jest skrótem oczywistym.
Tutaj nic nie zalajkujesz,
tutaj żyjesz, tutaj czujesz!

informacja o konkursie na stronie gimnazjum w Jonkowie
http://gimnazjum.jonkowo.ehost.pl/index.php/2-uncategorised/92-xxvii-powiatowy-konkurs-poezji-warminskiej-im-marii-zientary-malewskiej-w-braswaldzie




1 komentarz:

zamornik pisze...

a ja sobie myślę, że jednak lepiej zostać w tym lesie i spokojnie sobie robić to co lubisz i na czym się znasz:) taka jakaś nienowoczesna jestem choć bloguję i nawet istnieję, bo kiedyś ktoś mnie namówił na FB- pozdrówka