niedziela, 11 października 2015

650-lecie Dąbrówki Wielkiej, otwarcie drogi Różnowo-Dąbrówka Wielka

Wczoraj, 10 października 2015 r. w Dąbrówce Wielkiej oficjalnie otworzono drogę Różnowo-Dąbrówka Wielka. O te 4 km asfaltu mieszkańcy starali się od co najmniej 2011 r. Wtedy po raz pierwszy byłam w Dąbrówce na I Festynie Rodzinnym zorganizowanym przez Bożenę Wąsowską vel Becia. Zaprzyjaźniłam się z Bożenką i jej rodziną, a w związku z tym zaprzyjaźniłam się z Dąbrówką Wielką, która od tego czasu nazywana jest przez nas Beciowem.


A taki był początek tej drogi

Bożenki z całej Polski w Dąbrówce Wielkiej, 2011 rok

link na relację
http://www.malachitowylas.blogspot.com/2011/06/bozenkowo-w-beciowie-czyli-dabrowka.html

Pamiętam drogę do Dąbrówki – zdołowana totalnie, jechało się jak po tarze. Obecnie droga z Różnowa do Dąbrówki Wlk. jest piękna - szczególnie teraz, jesienią, gdy drzewa są takie kolorowe... Byłam od początku jej powstawania.
Okazja do świętowania była podwójna – po pierwsze 650-lecie powstania Dąbrówki Wielkiej, a po drugie ta droga. I jak to bywa u Beci, okazję wykorzystały Bożenki i przyjechały na uroczystość z Mikołajek, Elbląga, Olsztyna. Obecne były więc Bomika, Wiesio, Marla, Czarek, Karolina, Bona, ja, no i oczywiście miejscowi – Becia, Czesio, Ania, Kuba, Marzena, Łukasz, Pati, Mireczek, oprawę muzyczną festynu robił Michał (zięć Beci). Była też Marcelka, moja charcica.
Na początku Marzenka zaszyła mi dziurę, którą tuż przed wylotem do Beciowa sama sobie wycięłam razem z metką. Potem gadu, gadu, jajeczka w majonezie, pierogi ruskie, szpinakowe, kurczak...
Potem z Anią i Kubą stanęliśmy na starcie “wyścigu” 4 km, czyli od Różnowa (początek drogi) do Dąbrówki, piękną drogą asfaltową. Wszyscy dojechali, a ten kto jechał brał udział w quizie. Ja też wzięłam udział, Becia mi podpowiada, reszta ekipy Beciowej kibicowała. I jakoś wybrnęłam. Potem została przecięta wstęga, czyli nastąpiło oficjalne otwarcie drogi i poszliśmy wpisać się do Księgi Pamiątkowej. No a jeszcze potem najstarsza mieszkanka Dąbrówki odsłoniła pamiątkową tablicę z napisem “650-lecie Dąbrówki Wielkiej” w domyśle, że tyle też lat mieszkańcy czekali drogę asfaltową.
Oto kilka zdjęć z tego wydarzenia i spotkania przyjaciół. I zgadnijcie kto zmywał naczynia po imprezie?
Fot. Bożena (Marla) i Czarek Sala, Bożena (Bomika) i Wiesław Drożdżowscy.
Do zobaczenia szybko, szybko :)

Marzenka zaszywa dziurę, którą sobie wycięłam razem z metką

a w zębach nitka, żeby mi Marzenka rozumu nie zaszyła

z Marlą u Beci

dostałam "wyścigówkę"

obejrzyj filmik :)



wyścig nową drogą bardzo udany - wszyscy dojechali do mety

wzięłam udział w quizie, Becia podpowiadała

obejrzyj filmik :)


od lewej Bomika, Marla, Becia i Marcelka

tablica pamiątkowa w centrum Dąbrówki

jestem w Dąbrówce Wielkiej i jestem z tego dumna

tort pamiątkowy został zjedzony na pamiątkę

to nie dym, to wata cukrowa

gadu gadu na festynie

Bomika wpisuje się do Księgi Pamiątkowej, a Becia udziela mi ostatnich rad, co mam wpisać

co to ja miałam wpisać?

wpisałam się

Becia z Marcelką

wracamy z festynu piękną drogą asfaltową

no i kto zmywał po imprezie?

Relacja na portalu Olsztyn24.pl
http://www.olsztyn24.com/news/26577-prezent-na-650-lecie-dabrowki-wielkiej.html