sobota, 8 lipca 2017

50-lecie pracy twórczej Józefa Burniewicza

w piątek, 7 lipca 2017 r. w Starym Ratuszu świętowaliśmy jubileusz 50-lecia pracy twórczej Józefa Burniewicza.
Jubilat debiutował pół wieku temu na łamach Gazety Olsztyńskiej - karykaturzysta, rysownik satyryczny, autor tekstów kabaretowych i publicysta.
Ja z kolei debiutowałam u jego boku w jednym z olsztyńskich tygodników. Józek był wówczas jego redaktorem naczelnym. Uczył mnie fachu, wkładał do głowy ważne zasady, których dzisiejsi dziennikarze chyba nie znają, bo ich nie przestrzegają.
Józek jest więc moim mentorem. A że świat taki maleńki, to od kilkunastu lat mieszkam po sąsiedzku (w tej samej kamienicy, na tej samej klatce schodowej) z jego córką, Anną :)

Z okazji jubileuszu do Starego Ratusza przybyli przyjaciele, znajomi, fani jego talentu. W imieniu prezydenta Olsztyna wystąpiła Gabriela Konarzewska, która odczytała list gratulacyjny od głowy miasta.
 Tego popołudnia odbyła się też premiera satyrycznego "Satyra", gazetki autorstwa Józia.

oto kilka zdjęć na pamiątkę tego pięknego wydarzenia




 Józef Burniewicz udziela wywiadu dla TVP3 Olsztyn



prace Józia przedstawione na wystawie w Ratuszu
Jubilat - Józef Burniewicz, 7.07.2017 r. 
byłam, widziałam, gratulowałam, spicz wygłosiłam ;) 
Jubilat Józio Burniewicz i ja
Stary Ratusz, WBP w Olsztynie, 7.07.2017 r.