wtorek, 16 sierpnia 2011

nieodwracalne czucie głupkowate

nieokiełznana nieodwracalność
fot. Bożena Kraczkowska

Wypatrzyłam w sklepie dwie bluzeczki. Zdjęłam je z haczków i poszłam do przymierzalni. Tam zdjęłam z siebie stare uranie i włożyłam nowe (żeby sprawdzić czy mam ten lajtowy rozmiar. Bluzeczki okazały się OK, więc z powrotem włożyłam stare, a nowe wrzuciłam do koszyka i ruszyłam w półki (bo to w markecie było). Chodzę tak sobie, chodzę... patrzę w prawo, patrzę w górę, szukam makaronu... Aż tu nagle starszy pan puka mnie w ramię i mówi:
- Na lewą stronę.
Spojrzałam na lewą i pytam:
- A co tam dają?
- Starszy pan podszedł bliżej, pociągnął za nitkę zwisającą z mojego rękawa i rzucił krótko:
- Szwy.
Patrzę na rękaw, a tam ze szwów nitki zwisają. Zrobiłam się czerwona, szurnęłam koszykiem i dawaj z powrotem do tej przymierzalni. Ochroniarz, który pilnował wejścia, spojrzał na mnie podejrzliwie. I to właśnie wtedy, po raz pierwszy, poczułam się głupkowato. Chciałam coś powiedzieć, wytłumaczyć mu, ale wydało mi się to tak bezsensowne, że w końcu nic nie powiedziałam. Postawiłam przy nim mój koszyk i weszłam do środka. Ledwie zaczęłam odwracanie na prawą, gdy drzwi się uchyliły i do przymierzalni zajrzał ochroniarz:
- A co pani tak tu... bez niczego weszła?
- Bo się ubieram.
- W co?
Po raz drugi poczułam się głupkowato. "Za złodziejkę mnie wziął, jenyyy... jak nic za złodziejkę" – pomyślałam i rzuciłam przez gołe ramię: - W stare ciuchy się ubieram!
- A gdzie są nowe? - nie odpuszczał ochroniarz.
"Jaki solidny – pomyślałam i znowu zrobiłam się czerwona - no za złodziejkę mnie wziął cholera!"
- Nowe w koszyku na zewnątrz – odpowiedziałam spokojnie.
- To co pani ubiera?
- Stare ciuchy ubieram, bo jak przymierzałam nowe, to się ubrałam na lewą stronę i teraz odwracam.
Ochroniarz uniósł podbródek jakby chciał przytaknąć, ale nie przytaknął i zniknął. Wiedziałam, że nic nie zrozumiał. Odwróciłam ubranko i wyszłam z przymierzalni. Ochroniarz cały czas na mnie patrzył. I to patrzył jakoś tak... z góry. Po raz trzeci poczułam się głupkowato.
"Jenyyy... - pomyślałam - zawsze tak mam, nawet jak jestem w lesie."
Bo kiedyś o świcie poszłam z psem do lasu i spotkałam starą kobietę z kijem i z wypchaną siatą. Zbierała grzyby.
- Jak tam, są grzyby? - zagaiłam rozmowę. Wiedziałam, że są, bo ta siata wypchana...
Staruszka uniosła głowę, wyprostowała się, spojrzała na mnie nieprzyjaźnie i machnęła kijem tak, jak się kijem mach.
- A gdzie tam pani, nie ma! - rzuciła.
I wtedy właśnie poczułam się głupkowato. Głupkowato, bo przecież widziałam tę siatę pełną grzybów. Staruszka najzwyczajniej w świecie nie chciała mnie w tym lesie. Głupie uczucie, gdy się wie, że nie jest się chcianym. W lesie. Byłam dla niej złodziejem. Złodziejem jej grzybów.
>>>>>
Oczywiście takie odczuwanie głupkowatości jest, w moim przypadku, procesem nieokiełznanie nieodwracalnym, więc już z tym nie walczę.To ja czuję się jak natręt, to ja czuję się jak złodziej, bo to w końcu ja nie patrzę, w co się w lesie ubieram. Przy czym "las" i "ubieram się" w sposób oczywisty nie dotyczą wyłącznie lasu i ubrań :)
Dziękuję.

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Summertime piszę:

Dzięki Bożeniu za poranny uśmiech na mej twarzy:D Uwielbiam Ciebie czytać :)
Całuję okrutnie.

Anonimowy pisze...

noooooooo to poszłaś po bandzie "Niedźwiadku", ale coż, życie nasz czasami zaskakuje i trzeba brać na klatę. Oby takich sytuacji było tylko jak najmniej i wszystko będzie OK-buziaki zamornik

autorka pisze...

Summertime - cieszę się okrutnie :)
Zamorniku - dzięki i do zo :)

Anonimowy pisze...

Pani Bożeno piszę bo widziałem na Youtube pani film Motylek. Bardzo podoba mi się piosenka do tego filmu. Zabawny ale inteligenty tekst w klimacie Słonimskiego. Gratuluję pióra choć w dzisiejszych czasach inteligencja nie jest w modzie. Proszę jednak nie ustawać i pisać. Na pewno jest kilka osób, które docenią Pani wielki talent. Pozdrawiam z Krakowa Jerzy Kamiński

Anonimowy pisze...

ADAM Jak piknie przeprowadzone rozumowanie. BRAWO! ADAM

Kecaj pisze...

HA ha, fajny wpis, Bożenko faktycznie dziwne uczucie czuć się głupkowato:) Ja też często mam tak w sklepie:) Ostatnio w Carrefourze "zapiszczałem" na bramce, potraktowali mnie jak złodzieja, chociaż nic nie miałem, nawet nie przeprosili, więc poczułem się głupkowato ale i żałośnie.Pozdrawiam.

autorka pisze...

Panie Jurku - bardzo dziękuję, nie ustanę, pozdrawiam :)
Adaś - ja i rozumowanie... buziaki :)
Kecaj - no to witaj w klubie :) pozdro

Anonimowy pisze...

Summertime pisze:
Rzeczywiście coś w tym jest. Ja też kiedyś przeżyłam "pisk bramki". Koleżanka powiedziała: "no pięknie", a ja poczułam się głupio. Najfajniejsze są te myśli, które kłębią się w głowie bogu- ducha winnej osoby. Pozdrawiam i ściskam okrutnie :)

autorka pisze...

Summertime - no... zawsze kiedy mam przejść przez bramki to się kulę w sobie, bo boję się, że zacznie wyć :) brrr... - pozdrawiam okrutnie :)