niedziela, 4 grudnia 2011

DA SIĘ ŻYĆ! na warszawskiej Pradze

Stara warszawska Praga... niezniszczona wojną architektura, ogromne bramy starych kamienic, za którymi kryją się klimatyczne, zabytkowe już dzisiaj podwórka. To tu, na Pradze, prosperowała słynna Wytwórnia Wódek „Koneser”. Jednak pierwsi odkryli to miejsce artyści. Dzisiaj "Koneser" należy już do kultowych miejsc stolicy, w którym łączą się nowoczesność, kultura, sztuka i biznes.
I właśnie to fantastyczne miejsce wybrałam sobie na wieczór autorski :) Spotkanie odbyło się w czwartek, 1 grudnia w Galerii Dorum Art Fabryka Kształtów i Barw należącej do warszawskiej, a raczej praskiej artystycznej rodziny Katarzyny Czajka i Michał Czajka.
Co robiliśmy?
Czytaliśmy wiersze z mojego debiutanckiego tomiku "DA SIĘ ŻYĆ!" (wydawnictwo ElSet), oglądaliśmy zdjęcia i śpiewaliśmy. Na drugiej gitarze zagrał świetny muzyk - Cezary Makiewicz :)

a tak wieczór opisała Katarzyna Czajka:
To był niezapomniany wieczór, atmosfera jaką stworzyła Bożena Kraczkowska idealnie wpasowała się we wnętrza i ducha Galerii Dorum Art, ale także wniosła w życie widzów i słuchaczy coś nowego, coś niesłychanego. Chwila zadumy i refleksji nad codziennością, pomieszana radość ze smutkiem i ostateczne stwierdzenie, które w pierwszej chwili nie napawało optymizmem — DA SIĘ ŻYĆ! Po takiej dawce artystycznych olsztyńskich doznań da się żyć o wiele lepiej.
Poezja Bożeny Kraczkowskiej nie przez przypadek wypowiedziana i zaśpiewana w mojej galerii na długo zostanie w pamięci słuchaczy, pozostawiając jednak niedosyt, więc z całą pewnością musi tu powrócić. Nie zapominając o fotograficznej wędrówce autorki po szlakach łąk, chciałoby się powiedzieć: więcej, proszę o więcej! Takich wieczorów się nie zapomina. Dla takich wieczorów i takich doznań — warto żyć.

Katarzyna Czajka

oto kilka zdjęć


w obiektywie Kasi Czajka :)


goździki, maki i tomik "DA SIĘ ŻYĆ!"


z Kasią Czajka w Dorum Art


na stres najlepszy jest... równy dech :)


wieczór czas zacząć :)


Manekiny Katarzyny Czajka - świetliste rzeźby


prezentacja multimedialna "Baletnice i tancerze, bo maki nie są jedynie kwiatami"
-\

goście czytają wiersze :)


ja czytam wiersze


wszystkie jesteśmy Bożeny :)


śpiewamy - ja i Cezary Makiewicz



rozmowy
rozmowy, rozmowy...


ja solo

Cezary solo


widok z hotelowego okna na Pradze

fot. Katarzyna Czajka, Anna Hac, Bogumił Kaczan

do zobaczenia już niedługo w Olsztynie :)

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Pięknie wyglądasz Bożeniu, gratuluję wieczoru autorskiego, widać, że dobrze się bawiliście, zamawiam Da się żyć :)

Anonimowy pisze...

To byłem ja Gabriel :P

Anonimowy pisze...

Byłem na tym wieczorze, było cudnie Bożenko masz tyle talentów, myślałem, że tacy ludzie już wyginęli, że nie istnieją, a tu proszę bardzo objawiłaś się jak w pełni - gratulacje kochana Dariusz

Anonimowy pisze...

Cezary Makiewicz to ten pan od Wszystkie drogi prowadzą do Mrągowa? Jesli tak to bardzo pana pozdrawiam uwielbiam tą piosenkę Teresa

Anonimowy pisze...

a nas nie było :( Warszawa Warszawą a co z Olsztynem?

Anonimowy pisze...

A gdyby tak łyżeczkę nieba można do kawy wrzucić.. piękny wiersz Bożenko. Wiedziałem że w końcu uda ci się wydać tomik Zygi gratuluję!

zamornik pisze...

hej człowieku Renesansu!!!Rozumiem, że wszystko pięknie się udało i teraz może spokojnie.... zacząć przygotowywać coś nowego bo w końcu pracoholicy tak mają)

autorka pisze...

Teresa - tak, to ten pan
Zygi - dzięki
Zamorniku - się udało pięknie