wtorek, 20 grudnia 2011

recenzja "Da się żyć" Nakanapie.pl

zamieszczę sobie, bo fajnie napisali :)

"Da się żyć" nakanapie.pl/



link na artykuł:
http://nakanapie.pl/forum/ksiazki/2410/da-sie-zyc-bozena-kraczkowska-patronat-nakanapie-pl#t1323249327


przemekk
07/12/2011 10:15
Dawno nie mieliśmy patronatu nad tomikiem poezji. Dzisiaj nadrabiamy i z przyjemnością prezentujemy Wam zbiór wierszy: "Da się żyć", Bożena Kraczkowska wydany przez Wydawnictwo Elset.pl

Tomik „Da się żyć” jest integralną częścią projektu fotograficznego o tym samym tytule. Jest to zbiór poezji pełnej kontrastów: zmysłowość idzie tu w parze ze smutkiem i cierpieniem, miłość z nienawiścią, a marzenia zderzają się z szarą rzeczywistością. Wiersze są lekkie, pełne przewrotnych skojarzeń, celnych i zaskakujących puent. Autorka jest wnikliwą obserwatorką rzeczywistości, umie dostrzec najmniejsze nawet okruchy piękna w prozie życia. Wrażliwość i otaczająca poetkę aura muzyki, ale nade wszystko pozytywne myślenie i niezwykłe poczucie humoru sprawiają, że zgodnie z głoszonym przez nią credo, w świecie widzianym przez śmiech i łzy... da się żyć.

Bożena Kraczkowska urodziła się w Świdniku koło Lublina, z wykształcenia jest muzykiem i dziennikarką. Pracuje jako redaktor w „Gazecie Olsztyńskiej”, a w wolnym czasie pisze wiersze, prozę, bajki dla dzieci, fotografuje. Jest autorką wielu wystaw fotograficznych m.in.: „Pejzaż i architektura”, „Śnieg biały, śnieg granatowy”, „Bonbons, Bilder und Balladen” (Niemcy). Jak sama mówi o sobie: „Wszystko, co robię, ma za plecami bluesa i poezję. Tak już jest i nawet przestałam z tym walczyć. Jeśli nie chce mi się pisać, idę do lasu i robię zdjęcia. I zdarza się, że zrobię takie, które zastępuje mi pisanie. To się po prostu przenika – jedno wychodzi z drugiego i znika gdzieś w trzecim. Moje powieści też są wierszami, tyle że nieco dłuższymi. A wszystko podszyte bluesem”.


3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ja chcę mieć ten tomik!!!!!! Co mam zrobić????? Miras

autorka pisze...

Mirek - napisz do mnie na priv :)
adres jest w kontaktach (z prawej strony) pozdrawiam

Anonimowy pisze...

I ja i ja ! :P