piątek, 1 maja 2015

byłam u Artystki_Małgorzata Chomicz


Byłam u Artystki. Poznałyśmy się w 2003 roku. Obie byłyśmy w pracy - ona właśnie przygotowywała swoją kolejną wystawę, ja o niej pisałam artykuł. Minęło więc 12 lat...
Dzisiaj, przy kawie, próbowałyśmy spiąć tamten dzień i tamto wydarzenie z tym, co wydarzy się 6 maja. Otóż z okazji obchodów, bardzo uroczystych obchodów dnia 3 Maja ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Zagrzebiu zaproponował jej organizację wystawy w Filharmonii Zagrzebskiej. Małgorzata Chomicz, bo o niej piszę, leci tam ze swoim autorskim projektem "Szymborska". Rozmawiałyśmy dużo o grafikach, fotografii, malarstwie i o słowie, jego silnym na nią wpływie. Wiersze Szymborskiej miały tak ogromny wpływ, że dosłownie odcisnęły się w jej grafikach.
Jak spiąć ponad 100 wystaw? Jakim łącznikiem - łukiem, krzywą, prostą... Progres.... tego się nie da spiąć. Coś wymyślę :)
Małgosia jest jedną z tych osób, które znam od 392 lat i od tylu lat ze sobą rozmawiamy.
Tego dnia Artystka podarowała mi swoją piękną grafikę.

"Pejzaż z cyprysem"

z własnoręczną, więc odręczną dedykacją Artystki,
dziękuję :)

Brak komentarzy: