poniedziałek, 3 sierpnia 2015

71. rocznica Powstania Warszawskiego_Chajdecki_Kraczkowska_Takie oczy

Z okazji 71. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego w Warszawie odbył się koncert, na którym zagrano muzykę z serialu Czas Honoru - Powstanie. Wśród piosenek znalazły się dwie z moimi tekstami: Takie oczy i Dziewczyna z granatem. To dla mnie wielka radość i satysfakcja.
Dziękuję Artystom i Organizatorom :)
Oto pierwsza, mniej znana piosenka.

Takie oczy
muzyka: Bartosz Chajdecki
słowa: Bożena Kraczkowska



Jakie oczy wtedy miałeś: czarne czy zielone?
Jakie oczy wtedy miałeś, a może brązowe?
Nie pamiętam twoich oczu - może były piwne...
Nie pamiętam – ach, czy to dziwne?

Jakie niebo wtedy było: błękitne czy białe?
Jakie niebo wtedy było no... nie pamiętam wcale.
Jakie niebo, jaka ziemia? – pytania naiwne.
Nie pamiętam – ach, czy to dziwne?

Patrz - jestem tu i cała dla ciebie.
Patrz - jestem tu i jestem twym niebem,
i jestem twym światem, i trawą, i ziemią,
i ludzie tego nie zmienią.
Patrz - jestem tu i tak zakochana
Patrz - jestem tu miłością pijana
i jestem muzyką, i jestem twym cieniem,
i sama tego nie zmienię.

Jakie włosy wtedy miałeś: złote czy różowe?
Jakie włosy wtedy miałeś może kasztanowe?
Nie pamiętam twoich włosów, może były krótkie?
Nie pamiętam – ach czy to smutne?

Patrz - jestem tu i tak zakochana
Patrz - jestem tu miłością pijana
i jestem muzyką, i jestem twym cieniem,
i sama tego nie zmienię!
Patrz - jestem tu i cała dla ciebie.
Patrz - jestem tu i jestem twym niebem,
i jestem twym światem, i trawą i ziemią,
i ludzie tego nie zmienią!



4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Kraczkosiu rozwijasz się, chór, orkiestra, gratuluję Aga

Anonimowy pisze...

Pani Bożenko tej piosenki nie znałem, ciekawy tekst, orkiestra robi wrażenie. Kłaniam się nisko Albert

zamornik pisze...

chapeau bas- normalnie Gwiazdę znam nieświadomie i to coraz większego formatu, a widzę współpraca z Chajdeckim to strzał w 10- buziole

autorka pisze...

Aga - dzięki za wpis - pozdrówki :)
Panie Albercie - dziękuję i pozdrawiam
Zamornku - no Ty jak coś napiszesz... buziaki kochana :)