sobota, 4 lutego 2017

relacja z Benefisu_2017

Benefis odbył się 14 stycznia 2017 r. w Sali Kameralnej Miejskiego Ośrodka Kultury w Olsztynie.   Spotkanie prowadził Robert Lesiński z Radia Olsztyn.
 Tego wieczoru świętowałam z przyjaciółmi 18 lat pracy twórczej i 55 urodziny. Trudno wyliczyć wszystkie osoby, które znalazły dla mnie czas i przyleciały, przyjechały i przyszły, były ze mną tego wieczoru. Wszystkim życzliwcom, a było Was ponad 120 - serdecznie dziękuję.

Jeszcze przed Benefisem przyszły filmowe pozdrowienia m.in. ze Szwecji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Czech, Francji i wielu miast Polski. To jest link na post z filmikami, można sobie obejrzeć, pomachać ręką na powitanie :) https://malachitowylas.blogspot.com/2017/01/filmiki-z-pozdrowieniami-benfisowymi.html

Na profilu Facebookowym też było gorąco, to jest link na fejsbukowe wydarzenie "Benefis Kraczkosi" https://www.facebook.com/events/388042528211442/ 
 
Było mnóstwo miłych niespodzianek np. odtworzenie wcześniej nagranych pozdrowień od Maryli Rodowicz, ks. Jacka Miszczaka, Wojciecha Malajkata, Krzysztofa Ścierańskiego. A w realu byli z nami: aktorka Katarzyna Kropidłowska, Iwona Pavlović, Cezary Makiewicz no i 120 przyjaciół – dziękuję.
*
Od Bożenek z Forum Bożen dostałam film fabularny ze mną w roli głównej. Profesjonalne dzieło Natalii Wiśniewskiej i Bożeny Wąsowskiej. Do dziś nie wiem skąd dziewczyny wzięły te wszystkie zdjęcia, ale mam pewne podejrzenia. Bożenki przyjechały, były ze mną, wspierały mnie tego wieczoru, tak jak zawsze mnie wspierają (alfabetycznie): Becia, Bibi, Bona, Country, Dzidka, Kordasia, Szypułka i nowo poznania Bożenka - Traperka.
Dzięki dziewczyny 💟

">

a tu super relacja Roberta Zienkiewicza http://horacy67.blogspot.com/2017/01/niech-zyc-sie-da.html

*
14 stycznia, w czasie Benefisu, jedno po drugim, spełniały się moje marzenia:

1. zaśpiewałam piosenkę Janis Joplin Mercedes Benz;
2. moje opowiadanie Pająk (rozpisane na role) zostało przeczytane w formule teatru przy stoliku;
3. pewna rezolutna dziewczynka wyrecytowała mój wiersz „U zegarmistrza”, a to znaczy, że moje wiersze, powieści trafiają w magicznym obiegu do nauczycieli warmińsko-mazurskich szkół;
4. powstała kolejna piosenka z moim tekstem. Tym razem Czarek Makiewicz przytulił wiersz „Ty”;
5. Wszyscy otrzymali ode mnie okolicznościowe wydawnictwo „Pająk” z ilustracjami Marjeli Flow (wydanie limitowane, ElSet).
Jeszcze w tym roku planujemy wydać kolejny zbiór opowiadań właśnie z ilustracjami Marjeli.
*
Dziękuję Adze Kołodyńskiej, dyrektor MOK za gościnę w Sali Kameralnej (Kamienica Naujacka), pracownikom MOK za profesjonalne ogarnięcie imprezy, a szczególnie Joannie Mariuk i Darkowi Krasowskiemu. Dziękuję Gazecie Olsztyńskiej za super promocję tego wydarzenia, a TV GO za zarejestrowanie fragmentów.

 

A tu link na najciekawsze filmowe fragmenty Benefisu, autor filmów Robert Zienkiewicz 
https://malachitowylas.blogspot.com/2017/01/filmowa-relacja-z-benefisu-bozena.html

*
Dziękuję Ani Hac, Robertowi Lesińskiemu – za idealne spięcie wszystkich elementów zdarzenia.
Marioli Karpowicz, Anicie i Robertowi Zienkiewiczom za rejestrację fotograficzną i filmową.
Dziękuję za prezenty i chóralne 100 lat.
Wszyscy jesteśmy debeściaki! Nie odgrażam się, ale za dwa lata będzie 20-lecie.
Dzisiaj zapraszam na wspomnienia do Galerii.

Autorką zdjęć jest Mariola Adela Karpowicz

 najpierw pani Beatka profesjonalnie poprawiła mi urodę

potem próba w Sali Kameralnej

pocztą kwiatową przyszły przepiękne bukiety
w głębi moje fotogramy Maryli Rodowicz, Zbyszka Krebsa i maków


wieczór rozpoczął Cezary Makiewicz piosenką Prawie w oczach / słowa moje, muzyka Czarka

wieczór prowadził Rober Lesiński

spełnianie marzeń 1 - zaśpiewać Mercesa Benz Janis Joplin
wiedziałam, że będę zdenerwowana, więc wymyśliłam, że na początek zaśpiewam a cappella Mercedes Benz Janis Joplin i albo mnie zmiażdży albo puści. Nie zmiażdżyło, ale też nie puściło


 przybyła Iwona Pavlović i dostała "PAJĄKA" limitowane wydanie sygnowane nr 02

moi goście i wspólnie odśpiewane 100 lat! - dzięki :)

przyjechała i była z nami Marjela Flow
jej grafiki ilustrują "PAJĄKA" i mam nadzieję, że będą w planowanym zbiorze "CZUBEK"

spełnianie marzeń 2 - wydać drugi zbiór opowiadań
zapowiedź wydania - okładka "PAJĄKA" / grafika Marjela Flow

spełnianie marzeń 3 - moje wiersze, opowiadania "żyją" w ludziach
Wiktoria Szczerbal, uczennica IV klasy SP we Wrzesinie wyrecytowała mój wiersz "U zegarmistrza" 
 dziękuję Wiktorii, jej mamie i Basi Serbeńskiej (nauczycielka)
serduszko dla Was 💟

spełnianie marzeń 4 - moja sztuka na scenie
teatr przy stoliku, czytamy fragment "PAJĄKA"
osoby: Mały Gnojek - Katarzyna Kropidłowska
Narrator: Robert Lasiński
Dołowiec: Bożena Kraczkowska

  śpiewam

spełnianie marzeń 5 - piosenki z moim tekstem "żyją" w ludziach
Cezary Makiewicz śpiewa piosenkę "Ty" (premiera), Czarku - serduszko dla Ciebie 💟
słowa: Bożena Kraczkowska, muzyka i wokal: Cezary Makiewicz

 moja wdzięczność - Ania (menadżerka) dostała ode mnie obraz autorstwa Marioli Żylińskiej-Jestadt
Aniu - bardzo dziękuję za wszystko, jesteś wielka, serduszko dla Ciebie 💟  

Ania i Iwonka 






 wjechał tort od Ani H. 

FINAŁ!
kwiaty od Miejskiego Ośrodka Kultury w Olsztynie

maska od Kasi Kropidłowskiej




z Szypułką (Bożena Stypułkowska)

Z Tereską Kosman i Bożenką Pruszyńską



miła niespodzianka - pan P. co mi w kufer wjechał wraz z małżonką 
to dopiero było zderzenie, które w znajomość się przekuło :)  




z Półkowniczkami




 
Tak wyglądała część oficjalna 14 stycznia 2017 r. w Sali Kameralnej MOK Olsztyn.
Świętowałam 18 lat pracy twórczej.
Część nieoficjalna, urodzinowa odbyła się w Quźni Muzycznych Klimatów, 
ale o tym opowiem w kolejnym wpisie :)