środa, 26 września 2018

Liryka jest dobra na chandrę - pojedynek poetów: Katarzyński / Kraczkowska

Władysław Katarzyński jest olsztyńskim poetą, dziennikarzem, reportażystą, wielce uzdolniony człowiek i mój kolega z pracy. W Gazecie Olsztyńskiej siedzieliśmy ramię w ramię przez ok. 15 lat.
W tym roku Władek obchodzi 50-lecie pracy twórczej.
Spotkanie "Liryka jest dobra na chandrę" odbyło się w ramach całorocznych obchodów tego Jubileuszu.

Spotkanie zapowiadałam w poprzedni wpisie. Odbyło się 26 września 2018 r. na Scenie pod Skrzydłem kawiarni "U artystów" (Starówka, Olsztyn).
Mimo że pogoda była fatalna (deszcz, ziąb, wiatr) - przyszło mnóstwo osób. Wśród gości Artyści m.in. Tamara Bołdak-Janowska, Mateusz Iwaszczyszyn, Katarzyna Hain, Jola Lubowiecka (Półkowniczka), Ania Mikita, Tadeusz Machela, Ela Mierzyńska, i mnóstwo innych gości.
Spotkanie zorganizowała Elżbieta Mierzyńska ze stowarzyszenia Pro Kultura i Sztuka.
Gospodarzem wieczoru był poeta, reportażysta, mój kolega redakcyjny Władysław Katarzyński, ja zostałam zaproszona jako gość specjalny.
Władek czytał swoje wiersze, a ja odpowiadałam piosenką. W ten sposób wytworzyła się klimatyczna rozmowa poetów, lub - jak niektórzy określali - pojedynek filozofii :)

Dziękuję za zaproszenie i zamieszczam kilka zdjęć z tego wieczoru:
26 września 2018 r., klub "U Artystów", g. 18, Starówka, Olsztyn

 od lewej: Ela Mierzyńska, Władysław Katarzyński i ja

U Artystów, wieczór rozpoczęła Ela Mierzyńska, 
w tle wystawa obrazów Elwiry Iwaszczyszyn

Ela Mierzyńska z fundacji Pro Kultura i Sztuka, organizator spotkania

 Władek czyta swoje wiersze

ja mu śpiewnie odpowiadam

 po koncercie woda z cytryną 💓

Władek, ja i Paweł Jarząbek (dyrektor GOK w Gietrzwałdzie)


prezent od wielbiciela :)