czwartek, 19 listopada 2015

Kometa_Minulost_Nohavica_Kraczkowska

Dostałam od Dzidki biografię Nohavicy “Zanim kitę odwalę...” - dziękuję :)
jakoś mnie ten Jaromir uwiódł twórczo, więc z przyjemnością dowiem się dlaczego...



Jak to było z tym Nohavicą? Dzidka zamieściła na fejsie link do piosenki "Sarajewo". Wysłuchałam i coś we mnie drgnęło. A jak już we mnie drgnie, to musi to oznaczać emocje.
Więc drgnęło. Zaczęłam szperać, słuchać. Kupiłam dwie płyty. Szczególnie upodobałam sobie trzy piosenki: Kometę, Sarajewo i Przeszłość (Minulost). Pojechałam na zlot Bożen do Suchacza. W drodze i w czasie pobytu słuchałam tylko tego. Wracając też słuchałam i nagle wpadło mi do głowy: dlaczego nie? Dlaczego miałabym nie napisać i zaśpiewać swoich wersji?
Skontaktowałam się z Kingą, córką Dzidki, bo Kinga jest znawczynią języka czeskiego i twórczości Nohavicy, i Czech w ogóle. Więc skontaktowałam się z Kingą i poprosiłam o konsultacje językowe. Kinga przysłała mi tłumaczenia wszystkich trzech piosenek, wyjaśniła tło historyczne. Usiadłam do pisania swoich wersji tekstów. Chyba tylko "Sarajewo" ma myśl zgodną z oryginałem.
"Kometę" napisałam tak, jak chciałam, bo każdy ma swoją Kometę...
"Przeszłość" też jest lekko zmieniona, choć idea zgodna z oryginałem.
Dzidka, Kinga - wielkie dzięki, to dzięki Wam powstały te piosenki :)

KOMETA...



Przeszłość_Minulost



Piosenki znajdą się na mojej nowej płycie pt. Czwarta.
Muzyka: Jaromir Nohavica,
słowa, śpiew: Bożena Kraczkowska,
gitara: Paweł Stankiewicz
druga gitara: Michał Bagiński
nagrań dokonano w Bat Studio Michała Bagińskiego, Olsztyn 2015.


dodawanie komentarzy wyłączone