wtorek, 5 stycznia 2016

"Flamingi"_wieczór autorski_Kraczkowska Bożena




ho sassi nelle testa
peso rosa
di fenicotteri insonni
***
w głowie mam kamienie
różowe brzemię
bezsennych flamingów

tak zaczyna się mój drugi tomik - "Flamingi". Od wydania pierwszego (Da się żyć) mijają cztery lata. Jakieś podsumowanie? Oczywiście. To były bardzo trudne lata. Strach, bezsenność, bezradność, odejścia bez powrotów. Były też wspaniałe momenty - nowe piosenki, opowiadania, dobre uczucia, super spotkania.
"Flamingi" są próbą opisania strachu (w głowie mam kamienie), marzeń (różowe brzemię), niespełnienia (bezsennych flamingów).
Tłumaczenia na język włoski dokonała Mirosława Pieńkos, grafiki autorstwa Małgorzaty Chomicz.
Za pomoc w realizacji wydawnictwa dziękuję:
Małgorzacie Chomicz - za wiarę we mnie i cudowne grafiki
Mirosławie Pieńkos - za wspaniałe, poetyckie tłumaczenia
Elżbiecie Skórze - za wiarę we mnie i w to, co robię
Annie Hac - za cierpliwość i pomoc merytoryczną
"sytuacjom" - za to że są, bo bez nich nie powstałyby wiersze.

Zapraszam na wieczór autorski 15 stycznia 2016 r., godz. 17.00, Galeria Stary Ratusz Olsztyn, atrium WBP / starówka.
Spotkanie poprowadzi mój przyjaciel - Michał Krawiel, prozaik i dziennikarz.
A ponieważ to także dzień moich urodzin, po spotkaniu zapraszam do klubu na urodzinowe drinki :)


dodawanie komentarzy wyłączone