wtorek, 5 stycznia 2021

Podsumowanie roku 2020 - styczeń, luty, marzec

 STYCZEŃ 2020

15 stycznia 2020 r., w dniu moich urodzin, odbyło się spotkanie autorskie w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Olsztynie. Dla mnie było to wydarzenie bez precedensu, bardzo prestiżowe i dające ogromną satysfakcję.

Wiersz "Mój cień blues" ukazał się w trzech językach: polskim, angielskim (tł. Ryszard Reisner) i włoskim (tł. Mirosława Pieńkos). Do tej pory uhonorowano w ten sposób sześciu poetów Warmii i Mazur: Marka Barańskiego, Alicję Bykowską-Salczyńską, Kazimierza Brakonieckiego, Wojciecha Kassa, Zbigniewa Chojnowskiego, Krzysztofa Szatrawskiego. 

Mój cień blues w trzech językach Trilinguis WBP w Olsztynie, styczeń 2020



LUTY 2020

17 lutego 2020 r., Scena Literacka, Książnica Polska w Olsztynie

Spotkanie autorskie w ramach VII Dni Seweryna Pieniężnego na Warmii i Mazurach (organizator Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich RP).


***

21 lutego 2020 r. Koncert Klubu Literatów, Gminny Ośrodek Kultury w Gietrzwałdzie.

Klub założyłam tuż po zatrudnieniu w GOK-u w Gietrzwałdzie. Podczas koncertu klubowicze czytali  swoje utwory, śpiewali swoje wiersze, wspólnie graliśmy bluesa. Spotkanie było okazją do zaprezentowania pierwszego numeru Otwartych Zeszytów. Publikacja jest podsumowaniem rocznej pracy literatów Klubu Literackiego w Gietrzwałdzie. Wystąpili też moi uczniowie uczęszczający na lekcje gitary.  

***

28 lutego 2020 r., wieczór "Autorska zmienność" - benefis podsumowujący moje 20-lecie pracy twórczej. Koncertowi towarzyszyła wystawa fotografii, wystąpili przyjaciele-muzycy, było mnóstwo miłych niespodzianek. Wystąpiłam w różnych butach - czarnym i czerwonym.


MARZEC 2020

12 marca 2020 r., premier ogłosił stan epidemii. Życie jednak się nie zatrzymało. Wszystkie działania przeszły do netu. Grafika przedstawia stan zachorowań z 23 marca 2020, potem było już tylko gorzej i gorzej. 


***

28 marca 2020 r., zmarł Winicjusz Chróst, gitarzysta jazzowy i rockowy. Bluesman. 
U Winka nagrałam z Krzysiem Ścierańskim "Mój cień blues".










Brak komentarzy: