wtorek, 1 września 2009

1 września, czyli bajka o potworach

  • 1 września 2009 roku
  • 70 lat temu potwór napadł na Polskę
  • Polacy stanęli do walki z potworem
  • szybko okazało się, że potworów jest dwóch
  • ale Polacy mieli przyjaciół i wierzyli, że przyjaciele im pomogą
  • jednak przyjaciele Polakom nie pomogli
  • przyjaciele okazali się potworami
  • więc wokół osamotnionych Polaków kłębiły się same potwory
  • ale pewnego dnia tej straszliwej wojny jeden z dwóch pierwszych potworów przeistoczył się w przyjaciela
  • wyzwolił Polaków
  • nie dał im jednak wolności
  • w zamian za wyzwolenie - zniewolił ich i wiele innych narodów
  • reszta potworów milczała
  • Polacy znowu stanęli do walki
  • tym razem był z nimi Anioł
  • Polakom udało się zrzucić jarzmo zniewolenia
  • za Polakami poszło wiele innych narodów
  • po latach pierwszy potwór wyznał: Byłem potworem, żałuję tego i przepraszam
  • i pierwszy potwór przestał być potworem
  • zaś drugi potwór stwierdził: nie jestem potworem i nigdy nim nie byłem. Wyzwoliłem Polaków, wyzwoliłem wiele innych narodów! Jestem wyzwolicielem! Należy mi się za to wdzięczność i szacunek! Wy mi się za to należycie!
  • reszta potworów tylko pomrukiwała
  • więc drugi potwór popadł w samouwielbienie:
  • - Jestem wielki! - krzyczał.
  • - Jestem mądry! - krzyczał.
  • - Jestem dobry! - krzyczał.
  • - Jestem silny! - krzyczał.
  • - Jestem sprawiedliwy! - krzyczał.
  • - Jestem prawdomówny! - krzyczał.
  • - Jestem, jestem! - krzyczał.
  • I tylko reszta potworów tego krzyku nie słyszała.

    kliknij w zdjęcie, żeby posłuchać "Wybaczcie im" w wykonaniu Agnieszki Fatygi
źródło: youtube.com
fot. google.pl

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Krzysztof
bardzo ciekawa forma - niby bajka a jednak dramat
pozdrawiam z Łodzi

Anonimowy pisze...

dziękuję Pani Bożeno za piosenkę "Wybaczcie im". agnieszka Fatyga to wspaniała wokalistka, posiadająca piekny mocny głos. Szkoda że tam mało nagrywa. Tym bardziej dziękuję za jej piosenkę. Roma

Anonimowy pisze...

czy jest gdzieś w sieci wersja instrumentalna tej piosenki A. Fatygi? bardzo mi potrzebna, jeżeli istnieje taka to prosiłabym o linka w komentarzu :)

autorka pisze...

szukałam, ale niestety, nie znalazłam :(