niedziela, 10 października 2010

przepis na ciachooo

byłam w Mrągowie :) tuż po wschodzie
park się pokazał w takiej urodzie :)



Przepis na ciachooo

Zrobiłam dziś ciachooo, nawet wyszło. Oto przepis wierszowany od początku do końca (według receptury rodzinnej mamy Krysi) :

Składniki:
* 4 jaja
* szklanka cukru
* margaryna albo masło
* sól, owoce
* kwaśne jabłka
* mąka, żeby wyszło ciasto
(+ łyżeczka proszku do pieczenia)

wykonanie:
rondelek weź - wzięłam
i rozpuść tłuszcz – rozpuścięłam
wymieszaj to z jajkami, dodając sól z jabłkami

a teraz dodaj łyżkę proszku
i mieszaj, mieszaj, lecz po troszku,
by się nie ścięło, nie zgrudziło,
by wszystko gładko się skończyło.

Posmaruj blachę - smarowałam
i wyłóż ciasto - wyłożałam
aby wypełnić recepturę znajdź pegenige gazową rurę.

Zapal zapałkę – zapaliłam,
i włóż do rury – nie włożyłam,
bo, co tu gadać – zapomniałam za gaz zapłacić.
Chociaż chciałam!

morał:
przepis, reguła, receptura,
wszystko do bani, gdy pusta rura :)



troszku czubki przypieczone :)

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

rozumiem, że upiekłaś to cudo u sąsiadki, bo nie uwierzę, że na słonku takie wyszło:)zamornik