piątek, 23 marca 2012

dyptyk odwrócony STOP!

Przy okazji wieczoru autorskiego, który odbył się w Tajemnicy Poliszynela (24 .01.2012) poznałam na kilka chwil dłużej Agnieszkę Kołodyńską, aktorkę Teatru Porywacze Ciał z Poznania. Kilka dni potem napisałam wiersz "Stop" i zamieściłam go na swoim blogu. Wiersz przeczytała Agnieszka i natychmiast odpowiedziała swoim wierszem. Oto dyptyk odwrócony, czyli "StopBA" (mój wynalazek, gdyż nie istnieje takie pojęcie, jak dyptyk odwrócony. Odwrócony, gdyż wbrew porządkowi najpierw jest "B", jak Bożena, a potem "A", jak Agnieszka)

Stop!B!

Zatrzymaj się Człowieku!
Postaw TU nogę i nie patrz już na nią!
Podnieś głowę!
To jest czarne niebo i kawałek Psa Gończego,
a tam Woźnica, Orion, Złota Ryba...
i pytanie...
po co... dlaczego...
autor:Bożena Kraczkowska



Stop!A!

Zatrzymuję się!
Jestem człowiekiem.
Stawiam nogę - TU!
I nie patrzę już na nią!
Głowę zadzieram do góry!
Czarne niebo nade mną.
Tam kawałek Psa Gończego,
Woźnica, Orion, Złota Ryba...
już wiem
po co.... dlaczego
autor:Agnieszka Kołodyńska

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Dawno mnie nie było w Pani Lesie. Jest tak jak Pani pisze. Patrzymy tylko pod nogi nie zastanawiamy się nad życiem. Pozdrawiam Irena