piątek, 11 listopada 2016

winylowa płyta "Jest cudnie" Maryli Rodowicz

jestem w cudnym miejscu, w samym sercu lasu, Grześ wczoraj widział orła. Ja jeszcze nie widziałam, ale skoro mówi, że widział... ufam więc wierzę, hahahaH :).
Łapiemy oddech przed jutrzejszym koncertem. Bo jutro w Nowym Andergrancie koncertujemy na rzecz zwierzaków ze schroniska w Olsztynie. Z tego schroniska wzięłam Apatię. I też było cudnie.

"Jest cudnie" to także tytuł płyty Maryli Rodowicz (wyd. 2008), która to płyta - uwaga - ukazała się właśnie w edycji winylowej. Jestem przeszczęśliwa, że właśnie tę płytę wybrano, gdyż na niej znajdują się moje "Furtki trzy" (tekst).

"Winylowe wznowienie płyty Maryli Rodowicz "Jest cudnie". Produkcją albumu zajął się Andrzej Smolik. "Siedział tam godzinami… Jest strasznie zabawny i chłopięcy, trochę roztargniony, ale jednocześnie bardzo skupiony na muzyce. Mnie się wydaje, że mam dobry słuch i dużo słyszę, ale on na pewno słyszy więcej i w dodatku co innego. To mnie zdumiewa. No, szacun!" - mówi Maryla o swoim producencie.
Smolik zasłużył na szacunek, bo udało mu się odmienić oblicze Maryli, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich jej największych atutów. "Chcieliśmy połączyć spuściznę folku amerykańskiego, to wszystko co wyszło z tamtejszych bagien, z elementami muzyki rosyjskiej. Gdy się temu lepiej przyjrzeć, okazuje się, że blues jest bliski muzyce bałałajek. Ta sama tęsknota, nostalgia… Założenie było takie, żeby spotkać się wpół drogi, pomiędzy Ameryką a Rosją. Czyli w Polsce" - mówił przy okazji płyty Smolik. Dla Maryli Rodowicz taki zwrot do akustycznych, organicznych brzmień był natomiast powrotem do korzeni. "Nie rozstaję się z gitarą akustyczną. Kiedy zaczynałam swoją działalność rozrywkową, byłam zapatrzona w klimaty folkowe i countrowe, w Boba Dylana, Pete’a Seegera, Jan Baez" - wspominała wokalistka, którą bardzo cieszył ówczesny powrót akustycznej muzyki na szczyty list przebojów. - "Przyszło znużenie przeładowanymi formami i wróciła prosta i intymna muzyka, muzyka prawdy - ludzie dziś chłoną taką muzykę, potrzebują jej".


spis utworów:
Side A
1. Jest cudnie
2. Nie liczy się nic
3. Na odległość
4. Furtki trzy
5. Hej chłopcze
6. Nocny sufit

Side B
1. Pól oddechu
2. Panie Nasz, Panie Ich
3. Piękny dzień
4. Zielona pani ziemio - Feat. Seweryn Krajewski)
5. Kiedy się dziwić przestanę
6. Za pierwszą chmurą

To jest link, gdzie można zamówić winyl. Zachęcam bo mikołajki tuż, tuż :)

https://www.google.pl/search?q=Maryla+Rodowicz+Jest+cudnie+winyl&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=sFglWJ7LDOyv8wfs87HwCA#q=Maryla+Rodowicz+Jest+cudnie+winyl&tbm=shop&spd=12274501780679508332